2 Ocak 2009

Ağzıma sıçan dersler #2 - ENF-102


ENF 102 - Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, dersin adı buydu. daha ünivrsite 1. sınıfta karşıma çıktı bu. bunun 101 li halide vardı. o 1.sınıf ilk dönem 102 2. dönem dersiydi. ilk dönem aldığımız dersin kredisi yoktu. ama bu 102nin 2 kredisi vardı. ilk dönem hiç derse gitmeden, sınavlara girerek geçmiştim. tabi dersin kredisiz olmasının bunda rolü büyük. kimse sallamıyordu.

2. dönem bu başımın belası dersi almıştım. aslında ağzıma sıçanlar içinde 1e girebilirdi ama nedense 1e auto lisp'i yazdım. ilk dönemki gibi yine derslere girmemiştim. zaten girenler mario oynuyordu bilgisayarda. bilemedin qbasic denen yazılım programında 'hesap makinası' yapıyorlar, yeni bi kıta keşfetmiş gibi oluyorlardı. bu kadarına katlanamayıp derse girmemem normalmiş aslında.

1. sınıfta kalmıştım. 2.sınıfta yine aldım bu dersi. bu seferde alttan olduğu için hiç gidesim yoktu. gitmedimde zaten. vizeye ve finale gittim ve yine kaldım.

artık 3. sınıfa gelmiştim. alttan bi sürü dersim vardı ama en çok koyan bu saçma sapan dersti. ilk bi kaç ay hiç gitmedim derse. sonra bi gün 'gideyim artık' dedim. ders 13:00da başlıyordu. ben 12:50 gibi sınıftan içeriye girdim. hoca içerde ve ders işliyordu(yani masada oturup programları okuyordu, böyle bi programlama eğitimi yoktur). "buyrun" dedi. derse geldiğimi söylediğimde çıldırdı. ne işim varmış, bu saatte derse mi gelinirmiş. çık dışarıymış. daha ne olduğunu anlamadan adam ağzıma sıçtı resmen. "ders saat 1de başlamıyor mu?" diye soracak oldum. dersi sınıfa uyuyor diye 12:00ye alıp erken bitiriyorlarmış. ben ne bileyim be maymun. herif bölüm başkanı olduğu için laf edemedim sadece kapıyı çarpıp çıktım. ne sınava girdim, ne bi daha derse gittim. artık bu dersi hiç geçemeyeceğimi düşünüyordum. adam beni nerde görse pis pis bakıyordu.

bu salak dersten kalan tek hıyar ben değildim. Ev arkadaşım Selçuk da kalmıştı tam 3 sene. ben en azından 2 sene sınavlara girmiştim. o daha sınava gitmemişti. o yüzden ondan 1 adım öndeydim. 4 sınıf olduğumuzda okulların uzama ihtimallerini gözden geçirirken hep bu dersi ayrı tutardık. neyse dönem başladı ilk derse gittik. 4-5tane birinci sınıf öğrencisi vardı sınıfa girdiğimizde. hoca içerdeydi ve bu o eski herif değildi. "sizin ne işiniz var burada?" dedi. dersi alttan aldığımızı, hala geçemediğimizi söyleyince "nasıl geçemezsiniz ya?!!" diye şok oldu. 1. sınıflar gülmeye başladı. babaları yaşında adamlardık (oha fazla abarttım)

Hocaya olanları anlattık niye geçemediğimizi v.s. dersler çakıştığı için gelemeyeceğimizi söyledik. "gelmeye çalışın" dedi sonra "zaten siz biliyorsunuzdur" dedi pis pis sırıtarak.
vize zamanı geldi biz eski notlardan çalıştık birşeyler yaparız umuduyla sınava girdik. sınav sorularını görünce selçuk'la birbirimize baktık "bunlar ne" der gibi.

sorulan soruları cevaplamayı bırak, ne sorduğunu anlamamıştık. biz okula başladığımızda "q basic" programı anlatılıyordu 4 sene sonunda artık "visual basic" anlatılıyormuş. tabi cevaplarda "visual basic"e göre isteniyor. ben tipik bi bok bilmeyen öğrenci davranışı soruları tekrar yazım ve çıktım. vizeden sonra hocanın yanına gittik, durumu anlattık adam kahkaha attı resmen. şimdi düşününce çizg film gibi gerçekten. bu kadar mal olunur mu?! =)

hoca bi yandan gülüyor bi yandan "siz nasıl geçeceksiniz" diyordu. biz yine ümidimizi yitirmiş "önümüzdeki maçlara bakıcaz" havasındaydık. "neyse bi ödev verelim size" dedi hoca. 2. vize yerine geçecek bi ödev verdi. ne olduğunu o zamanda şimdide bilmiyorum verdiği konu hakkında internetten ne bulduysak kopyalayp çıktı aldık. meydan larus gibi bir kitap oldu. bildiğin ansiklopedi gibi olmuş. hocaya götürüp verdik. önünde 300-400 sayfa ödevi görünce apışıp kaldı. kitabın üstüne "100" yazdı ve "tamam gidebilirsiniz" dedi. hocanın bu kıyağı bu dersi geçmemize sebep oldu. finalde yine pek bişey yapamamıştık ve okul hayatımda ilk kez bi ders için bi hocayla konuşmaya gitmiştim.


"hocam biz finalde de yapamadık, anlamıyoruz hocam, gerizalıyız..." diyordum Selçuk : "evet, evet" diyor kafa sallıyordu. sonunda hoca "tamam merak etmeyin sizi zaten geçireceğim, bu dersten kalınır mı?" dedi. o kıyağı yapmasa belkide saçma sapan bi ders yüzünden okuldan atılırdık..

*resimdeki herif 3 sene kaldığımız adam. diğer nur yüzlünün resmini bulamadım.

Hiç yorum yok: