13 Ocak 2009

5 eylül 1977

Annem ve babam mercimeği daha fırına vermemişti belkide bu tarihte. ablamın bile portakalın içinde bi yerlerde olduğunun düşününce "oha" diyor "gavur yamış abi" demeyle yetiniyorum.

NASA denen ve insan azmanı olduklarına inandığım insanların çalıştığı müessesenin Voyager 1 adlı uzay aracını gönderdikleri tarih. Hala uzayda bi yerde olduğu biliniyor (nasa biliyordur ben nerden bilicem).

Şuanda Yeryüzüne en uzak araç kendisi. Lan bu tarihe kadar nasıl sağlam kalmış o? o kadar uzağa nasıl gider? milyarlarca milden bahsediyorlar. hadi hepsini geçtim 1977'de bu ülkede Serçe bile bulunamıyormuş! Siz nasıl insansınız 1977de o aracı gönderiyorsunuz.

Merak ettim biraz araştırdım o kadar mesafeyi nasıl alır bu araç diye. Gezegendi, gök taşıydı, uyduydu filan hep büyük kütleler. Önce bunlara yaklaşıp, ardından merkezkaç kuvvetiyle yol alırmış bu Voyager 1 adlı arkadaş. Lan bi kere niye 1 ? bi kerede başardık imajı veriyorlar acaip gıcık oluyorum.

Bi hocamız vardı. 1977de emekliliği dolmuştur belkide. düşünün hala öğretmenlik yapıyor taş kafa bi insan. profesör kendileri. üniversite öncesi profesör lafı geçince aklıma "geleceğe dönüş" sersindeki doktor gelirdi. üniversiteye gidince hiç öyle prof. görmedim. Bu içimde kalan bi burukluktur.
Neyse adam kitaplarıyla övünür dururdu. Bi gün bi kitabında bi tablo vardı bi yerlerden çalıp oraya koyduğu belli. Sorduk anlatmaya başladı. Amerika'ya gitmiş oradaki kaynaklardan yararlanmış filan. Sonra "hatta o gezimde nasa'ya gittim" dedi. Biz Selçuk'la dersi dinlemiyorduk NASA lafı geçince hemen atladık. "Ee hocam" dedik anlatmasını bekledik, cümlenin devamını beklemeden. "ama içeri almadılar" dedi. işte yıkıldığım andır. Sonra ders çıkışı bi kaç saat geyiğini yaptıysakta;

-sen
-ben?
-sen
-ben?
-sen
-e been?
-sen gelme ulan ayı
-?!

bi profesörün bu hallere düştüğünü düşünmek bile üzüyor adamı. ülkemin profesörleri ara vermeden ders yapıp evine erken gitmenin peşindeler. Hepsinin gözlerinden öper 1977 yılında giden aracın oralarda neler bulduğunu çok merak ederim..

Ayrıca okuduğum bi şey beni benden aldı. Sanırım gazetelerde arada bir çıkan "NASA'da türk mühendis" haberleri doğru. Voyager 1'den gelen güneş sistemi fotografına bakan ilk adam dünyayı bir toz sanarak resimden silmeye çalışmış.

3 yorum:

Hodri Meydan dedi ki...

"Başkan noluyo dötün başın oynuyo"

Pardon bloglar karıştı :D

Hodri Meydan dedi ki...

"Başkan noluyo dötün başın oynuyo"

Blogları karıştırdık pardon :D

Dobrowski dedi ki...

baskan aynı muz kabuguna iki kere mi bastın :P