20 Kasım 2008

Ağzıma sıçan dersler #1 - Auto Lisp



Dersin içeriği; 'auto cad denen meşhur çizim programı içerisinde yazılım yaparak kolaylık(!) sağlayacak yeni programlar üretmek' gibi bir şeydi. Ancak öğrencileri felç ederdi. başka okulda okultulmuyor bu ders. sadece gazi üniversitesi öğrencilerini verem etmeye yarıyordu. Bu konuyla ilgili yazılmış bi kitap yoktu zaten. sağolsun hocamız Hüdayim Başak tez konusu olarak öğrencilere bunu vere vere sonunda bi kitap yapmış. kitabınıda kitapçılardan değil kendi odasından almamızı ısrarla tavsiye etmişti. sınıf listesi yapmış, kitap alanların adlarının yanına + koyuyordu. dedik kitabı alırsak geçeriz heralde. zaten kimsenin anladığı yok. aldık kitabı. tabii kaldık sene sonunda. derse gelip kitaptakilerinin aynını pavırpoirtten büyük teknolojiyle perdeye yansıtıp, sınıftan birine okutturuyordu.

"bu ne lan nasıl üniversite eğitimi?" diye düşünürken arkadaşın biri aydınlatmıştı "ne güzel program yazmış adam. ne işe yarıyor acaba" bu kadarı ağır gelmiş bi daha derse gitmemiştim zaten. satırlarca program yazıyorsun. sonunda sana bi kare çiziyordu. oysa aynısı otoket denen programda bir tuşa basılarak yapılabiliyordu. neymiş efem mantığını öğrenecekmişiz. sıçarım mantığına bu dersin dedim.. 2 kere aldım. 2. sefer kopya çekerek geçtim.

üstelik 2 dönem vardı bu ders. şimdi birini kaldırmışlar tek dönem olmuş. bizden sonraki mezunların beyinlerde oluşan hasar yarıya inmiş olacak. zaten bu hüdayim başak'ı size başka bi postta anlatmak isterim. çok acaip bi adamdır.

bunu anlatmadan edemicem. bigün bölümler arası turnuva oldu okulumuza melih gökçek tarafından yaptırılan çim sahada. bizim bölümün maçı diye izlemeye gittik. baktım teknik direktör bu. devre arası kulübeye yaklaştık oynayan arkadaşlar vardı. hoca toplamış takımı başına taktik veriyor heralde dedik. biraz daha yanaşınca verdiği taktik beni benden aldı "hadi çocuklar iyi oynayın"..


Hiç yorum yok: