28 Şubat 2009

çin seddini aşta izmiti dolaşta gel

bugün dondum.. hava zaten soğuk. 3-4 gündür durmadan yağmur yağıyor buralara.
çinden aldığımız yeni bi makina var. onu taklit edip kendimiz bi tasarım yapmaya çalışıyoruz. parçaları elemanlara söktürdüm ölçü filan aldım. akşama kadar atölyedeydim ve hakkaten soğuktu. üstümde kazak, avcı yeleği gibi ofiste bulduğum kalın bi yelek onun üstüne işyerinin şişme yeleği.. daha ne olsun di mi? atölyede şişman rambo gibi dolaşıyordum. üst tarafım hayvan gibi oldu. soğuktan korunayım diye hareket edemiyordum. :)

neyse çinliler nasıl yaptılarsa o makinayı, bugün kendilerine epey sövdüm.. bütün ölçüler buçuklu filan mı olur ya.. standard olan parçaların bile ölçüsü buçuklu çıkıyor ve avrupa ve türk standardında hiçbiri yok! üstüne bide ustalarla uğraş.. belli bi süreden sonra beyin zarar görüyor dedi üretim müdürü ustalarla akşama kadar takıldığımı görünce.. ustanın biri diğerine "ge buraa" diyo ötekide onun yanına gidiyo. hadi o ge buraa diyo hali kötü ama ötekide onu anlayıp dediğini yapıyo..
neyseki gençten çocuklar vardı 2 tane. onlarla biraz muhabbet ettim ama onlarda hemen yavşadılar ya. biri çıakrıp telefon dediği süpersonik aletiyle fifa filan oynadı. oha dedim. lan benim telefonumum en kapsamlı özelliği hesap makinası. daha fazlası yok! apıştım kaldım.

çinden gelen dediğim makinada bi ara kanser riski var mıdır acaba? yı tartıştk. hani bu çinlilerin yaptığı herşeyde kanser riski oluyo ya. sonuçta olsa bile bize bişey olmaz dedik.. tipik türk kolaylığına kaçtık yani.

ben o kadar mallaştımki akşama kadar atölyede takılıp acaip espriler işitince işten çıkarken telefonumuda masamda unutmuşum :/ en süpersonik özelliği hesap makinasıda olsa off of.. kullanıcı mal olunca işte..
çocuklara "bu makinadan sonra çinlilerden ufo alıp onu kopyalicaz ne diyorsunuz yapar mıyız?" dedim. "bizim evde var abi ufo ısınıyoruz" dediği anda error vermiştim.. lan niye ufo diye yaptınız o markayı. biz çinlilerden uzay mekiği alacağıdık :)

iyi uykular blog.. hala etkisi sürüyor uyuyamıyorum lan!.. bi kahve bi sigara..
çok şaçmalıyorum yine. 2009 hedeflerim arasında sigarayı bırakmak var ama kahve yanında pek güzel oluyo şerefsiz.

7 yorum:

Puffy dedi ki...

Sevgili Kandıralı,
Bu posttan anladığım kadarıtla sanayi alanında çalışıyorsun.Ve ben de üşenmedim Kosano.org dan bütün kayıtlı firmalara baktım ama kızların duyunca gülecekleri bir firma ismi bulamadım :)

Dobrowski dedi ki...

abicim sen coşmuşsun ya =)) kosano.org deyince ne diye merak edip hemen atladım. hiç dikkat etmemişim kosano diye kısalttıklarını.
firmanın adı komik değil ama iş biraz komik
-ne yapıyorsunuz?
-tuvalet kağıdı makinası
-bildiğimiz tuv. kağ. mı yapıyorsun sen?
-yok ablacım makina diyorum
-yok yok tuv. kağıdıdır o. yoksa kalite kontrolde misin? nıhaha :(burası çok fena yerlere gidiyo artık tuv. kağ. nasıl kontrol edilir?)
...........

derdimi anlatma ve anlama problemi oluyor arada. aslında firma ismide kısa olduğundan ve yabancı olduğundan milelt ilk etapta anlamıyo hemen türkçesini söylüyorum :)

ayrıca çalışanların hepsinin doğum gününün kutlandığı bi iş yeri ( aralık gününe kadar en az 5 kişinin doğum günü kutlandı burdan vardım kanıya) 5 aralık günü pasta yerim diye gittim işe yoksa doum moum tıraş. ha geldi ha gelicek derken gün bitti ne pasta ne bişe. akşama arkadaşlar bi pasta getirdiler arkası piiz.

daha güzeli ertesi gün bi baktım mutakta bi pasta var. dedim mallar unuttu heralde veya karıştırdılar günleri. sonra insan kaynaklarından biri geldi arkadaşlar ...'in doğum günü toplanıyoruz filan falan.. ben dumur oldum. nasıl yani ya? bi hafta sonra öğle tatilinde millet birbirine burçlarını soruyo. kızlar banada sordu söyleyince aa hangi gün? dediler orda film koptu.

bu arada ne doluymuşum arkadaş ne yazdım be :D yarın bursa yolunda olucam bize şans dileyin.

Robaggio dedi ki...

gökmen bugün önümde bi çinli hapşurdu, bişi olur mu acaba????
valla nefesimi de tuttum ama hapırş diye salladı şerefsiz :)
bu arada çince güneş, ay ve akşamüstü yazmayı öğrendim he bi bok değil..güneş ve ayı yanyana yazınca akşamüstü oluyo, anladım ki bu çinliler salak adamlar, abıcık bucacık yazılarından bişi anlamadığımız için egzantrik geliyo meğer hepsi dolaylı anlatımmış bu şekilde hatta bazen kendileri de anlatamyo :)
ölçü aleti eğitiminde bunu mu öğrendin dersen, napim ilgimi bi tek bu çekti bi de şangayın nüfusu 26 milyonmuş, bulan tuttuğunu yapıyo galiba o ülkede :D

Dobrowski dedi ki...

zuhahha kerem nasıl bi dil o ya =)
güne ay yaz gerisini sen bul.. adamlar birbirlerini anlamak için bile epey kasıyorlar demek. zekaları boşuna gelişmiyor :p

26milyon oha. yüzölçümü 6300kilometrekareymiş. kilometre kareye 4binden fazla insan düşüyo. oha hakkaten.

bizde makinanıntajına başlicaz ama söktüğümüz şeylerin bazıları tutmuyor çok komik ya =)

Puffy dedi ki...

İşin daha ilginç yanı benim kağıt ürünleri satınalmacısı olmam.Bahsettiğin makinalar bobin makinası mı yoksa işleme parkuru mu?
Olmadı sana müşteri bağlayalım :)
Hayat Kimya Gebze'de yeni kağıt parkurunu kuruyor.Hoş onlar almıştır makinalarını ama.
Birilerine cep mendili makinası satında onlar da bana üretim yapsınlar bari.
Çok ilginç geldi seninle böyle bir ortak nokta olması yaa.

Dobrowski dedi ki...

biz peçeteydi, tuv. kağıdıydı bunların makinalarını yapıyoruz. ikimizde kağıt işindeyiz bi şekilde =)
biz direk size satalım cep mendil makinasını. :p

Puffy dedi ki...

Hahahah.
Bana bitmiş mamül lazım.Tak bobini,bas mendili öyle aliim :)