25 Eylül 2008

izmitliye dikkat


Üniversiteden mezun olduğu ve Çıkış işlemlerinde çektiğim eziyeti daha önce anlatmıştım. az önce aklıma bir detay geldi.

Bizim bölümün 60 günlük zorunlu stajı var. ben her yaz günlerimi yaz okulunda geçirdiğimden pek imkanım olmadı. 20 gün yapabildim. bir yaz okulu sonrası kordsa'da. geri kalan 40 günü tek ders için bir sene boyunca boş boş beklerken yaparım diye düşünmüştüm. geri kalan 40 gün için Hyundai fabrikası tarafından stajer olarak kabul edildim. Gereli evrakları okula götürdüm, bölüm başkanımıza uzattım, "ben staj yapıcam evralarım burada" dedim. baktı baktı "hıı demek hunday, ama bunların zamanı bitti" dedi. ben inatla bir sene boyunca okula gelmediğimi tek dersim olduğunu ve onuda dönem içinde alamadığımı söylesemde adamın salladığı yoktu. tipik memur anlayışıyla "yassah hemşerim" triplerindeydi. kocaeli'den ankara'ya sırf bu iş için gitmiştim ve halolmuyordu. bende "sizinde.. stajınızında.. zamanınında..." diyerek döndüm izmit'e. yaklaşık 4:30 saat süren yol boyunca küfür ettim.. tek dersten geçsem bile okulum staj yüzünden yine uzayacaktı.


tek dersten geçip mutluluk şaşkınlığını üzerinden atar atmaz aklıma staj mevzuu gelmişti. bizim okulda böyle şeyler pek sallanmaz dedim.giderken 2 kişiyi gördüm bizim sınıftan onlarıda aldım yanıma çıkışımı almak için a4 kağıdıdaki 10larca imzadan biri staj komisyonu başkanınındı. gittim odasına bidibidi anlattım olayı. "stajınızı tamamladınız mı?" dedi "tabiki" dedik kendimizden emin. "nerden bileyim ben, nasıl inanayım size" demesin mi? desin desin.. dedi zaten o sırada odada beni tanıyan okuldan başka bir hoca vardı. ona sordu "hocam bunlar staj yapmışmıdır ne diyorsun" dedi. "2 sini bilmem ama ortadaki izmitli olan biraz sakat adam" diyerek o an gözüme erol taş gibi gelen pis bir kahkaha attı. "hassiktir lan" dedim içimden. ama bu gülüş hiçte öyle kötü birşeylere işaret etmiyordu. staj bakanı olan hoca dosyadan 3ümüzün adlarını arıyor. diğerlerini buldu. benim adıma bir türlü ulaşamadık. (6-7 sene okulda kalınca ne zaman staj yaptığını unutuyor insan) neyse sonunda sacede isimler yazan bir dosyada adımı bulduk.
"ee peki sen kaç gün staj yaptın?"

"60 hocam hatta hala çalışıyorum aynı yerde, tek ders sayesinde hiç okula gelmediğimden..." demiştim ve imzayı çaktırmıştım ve götüm başım oynamıştı..

Hiç yorum yok: