12 Eylül 2008

Hoşgeldin Ramazan



Memleketimizde kime sorsan en süper müslüman o. En dini bütün o. Oruç tuttumuhayatı değişen o. Ramazan ayı geldi gerçi yarısı olcak ama ben yeni hoşgeldin diyorum kendisine. Gazi üniversitesi öğrencisiyseniz epey deneyim sahibi veya efsane duymuş olursunuz ramazanla ilgili.

misal ramazanda yemek yiyemezsiniz. oruç tutmadığınız zamandan bahsettiğimi haırlatırım. Okul içinde çay sigara v.s. tüketemezsiniz. kendisine "reis" denilen adamlar gelip size gider yapabilir. Hatta bir kızı ramazanda mini etek giydiği için dövdüklerini duymuştum inanır mısınız?.. ben gazi de okuduğumdan inanırım.. Ne anlatılsa inanır olmuştuk..

Bir ara benim başıma gelmişti. Okulda basket oynadık arkadaşla. Eve dönüyoruz saçlarım o zaman uzun olduğundan lastikle bağladım. Okuldan çıkmaya yöneliyorduk 2 takım elbiseli babam yaşında adamlar "siz kimsiyiz? hangi bölüğmde okuyorsuğuz? mınıza koruz bura gazi!" gibi laflar ettiler. Ne oldu demeye varmadan "o saçlar ne len. burası gazi saçlarını çöz çabuk." oha nereye gelmiştim ben. 2 lavuğa dalsak belki dayak yerdik ama bi iki tane vururduk ancak hemen ilerde 15-20 tane daha takım elbiseli ve bunlar gibi reis olanlar vardı. O yüzden paşa paşa "heee demek gazii" deyip yolumuza gittik. Okulu bırakmaya çok teşvik ettim kendimi ama bırakmadım. Sonra gitmemeye başladım. sınavlara bile gitmiyordum bazen. bi kere geceden kesmeyi unuttuğum top sakalla gitmişim kapıda fark edince gitmedim okula..

Ramazan dedim okula girdim yine. Sonunda bitti ya. Neyse "ramazanda herşeye zam götünüze girecek" şeklinde çok haber gördüm şu güne kadar. Niye ramazanda artar bu fiyatlar? bu esnaflar ki çoğu şako olan esnaflar neden zam yapar herbişeye. Cevap: çünkü onlar müslüman(!) çünkü onlar çok imanlı(!) ramazanın geldiğini biliyorlar ya. hemen düdüklüyorlar müslüman kardeşlerini(!). asgari ücretle geçinen adamın sadece pide yese bile zor geçineceği bir ülkede olmasın kardeşim ramazan filan. Böyle zam olacaksa siktirsin gitsin. Tatlilar ramazandan önce 10 liraysa şimdi 15 lira. Çok bereketli ay ya bu ramazan.Hemen bindir fiyatları nasıl olsa bereketli. Tabi amuakoyyum gel ben sana göstereyim bereketi.

Stv de kanal7 de filan iftar sohbetleri oluyor bakıyorum tiplere alayı şako zaten. Geçen birinde adam röportaj yapıyor şöyle diyordu: "ramazanda nasıl oluyor anlamıyorum ama 3 liralık sofra kuruyoruz sanki 10 liralıkmış gibi zengin oluyor." Bi siktir git kardeşim. tamam tayyipsporlusun anladık bu kadarda taşak geçmeyin milletle. hayır onu geçtim bunları izleyip inanan insanlar var. Asıl onlar için üzülüyorum.

bu konu çok uzun ilerleyen günlerde dönmek lazım.

yazıyı tekrar okuyunca nerelere kaymışız..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

very cool.