14 Temmuz 2008

Neden Geldim İsanbul'a



Cumartesi gecesi arkadaşlarla oturuyoruz, heralde götümüz kaşındı kalkıp İstanbul'a gidelim dedik. Saat 01:30 civarı çıktık yola. Neyse efendim götümüz kaşındı ya bi kere içtiksıçtık gezdik dolaştık "artık dönelim uykum geldi sızıp kalıcam" demeye başladık. Artık hangi köprüydü kafam epey güzeldi hatırlamıyorum ama gişelere geldik. ogs var kgs var "ee hani paralı geçiş" biz nerden bilelim köprüde parageçmediğini. Adama diyorum"biz bir defa geçicez yok mu sizin kartınız bassak parasını versek?" bir an önce işten sıyrılıp evime gidip yatmak isterken ne kadarda yaratıcı olabiliyorum neyse adam "yasak" dedi. Köprüde gişelerdeyiz ve ne hikmetse "uzun araç" yazan bölüme girmişiz. Arkamızda bi kaçtane Tır vardı. biz hala bekliyoruz adam "30 yetele verip bilet alın" diyor zaten adamın geçip geçmememiz sikinde değil. İçerde Televizyon izliyor eşşolusu.
Dedik 30 lira verelim alalım ama nakit para yok kimsede topladık 20ye yakın bir yetele miktarı çıktı çepten. "Kredi kartı geçmez" dedi yakında ATM de yok. Ulan tırcıda arkadan kıllanmaya başladı. Geçsekte bilmem kaç ceza puanı yanı sıra bidibidi öttü adam geçin gidin o zaman diyor. Bende inat ettim Ne geçicem araba içinde birimiz Tayyiep ağaya sövüyor, diğer Unakıtan'a, diğeri bize..
Ulan istanbulda kaldık geri dönemiyoruz, para yok gidemiyoruz. İnip kenardaki içine su filan konan bariyerleri çekip rabayı yan şerite çektik. Bu sırada gelen geçen araçlardan kahkaha sesleri yükseliyordu ben yine iyi niyetli olup arkadaşların şevkide kırılmasın diye "C.tesi akşamı ya herkes eğlenceden geliyor kafaları güzel" diyor içten içe arabeske bağlıyorum.. Polis var kendilerini zerre sevmememe rağmen arkadaşları yolluyorum bir çözüm bulurlar diye. Onlarda "geçen Otomobillerden rica edin, bi seferlik kullanın" diyor. Ulan böyle bi sistem var mı?! 30 liram yoksa köprüden geçemiyorum "Ben anadolu çocuğuyum karşıya geçmem lazım" diyor Talha. Ben yarılıyorum bu sefer bana küfür ediyor :)
Hepimiz gerildik, birkaç denemeden sonra bir arabada kart çıkıyor ve adama durumu anlatıp kartını kullanıyoruz.. İçimde evime gitmenin huzuryla geçiyorum köprüden..

O sırada aklımdan o şarkı geçiyor "Neden geldim İsanbul'a"... böyle sızmışım..

Hiç yorum yok: