22 Temmuz 2008

Kafaları Özelleştir Güzelleştir

2-3 gündür hastaneden hastaneye gezdim durdum.. kendim ve arkadaşımın problemleri için. Hastanelerde ne acaip şeyler oluyor ancak hasta olunca görüyor, 2 gün sonra unutuyoruz.
Önce devlet hastanesine gittik numara almıştık önceden 35 nomerolu hasta arkadaşım. Neyse bize söylenen saatte gittik baktık kapıda onlarca kişi kapının üzerineki monitörde 20küsürlü sayılar var. Dedim biraz oturalım 30lu sayılarda yaklaşırız kapıya. O sırada kapıdan bri hasta çıktı, sonra bir hasta daha, sonra bir hasta daha sonrasını sayamadım zaten çünkü sonrasında "acaba hepsi hasta mı?" diye düşünmeye başlamıştım. Kapının açılmasıyla rakiplerini (bunlar diğer hastalar oluyor) ekarte ederek içeriye dalmaya çalışan amcalar vardı. Meğer bu içeriden çıkan benim hepsini sayamadığım insanlar aynı yöntemle dalmışlar içeri.

Sanıyorlarki "doktoru görünce iyileşeceğiz" veya "doktor bize bir baksın hemen geçer, zaten adam şifa dağıtıyor" böyle düşünmeseler bile düşünebileceklerini düşünmem bile onlar için güzel bir olay. Sonra kapıya bende yanaştım merak ettim ne oluyor içerde diye:

"Hayırdır ağabey ne oluyor içerde"

"Ne olacağıdı, doktor hepisini kovuyor"

"Numaraları yok mu bu adamların?"

"Vaaar. ama beklemeyip erken girmek için önden girmeye çalışıyorlar"

Kıvrak zekam sayesinde hemen anlamıştım. Adamlar içeri giriyor numaraları gelmediği için doktor dışarı çıkarıyordu. Fakat anlayamadığım her seferinde aynı kişilerin ve artarak yine içeriye dalmaları aynı sahneyi sürekli tekrar etmeleriydi. adeta "bir insan nasıl katil olur?" sorusuna cevaptı. Arkadaşla bakıp gülmeye başladık, hep aynı sahne aynı oyun ama yinede eğlenceliydi.
Birinde yaşlı bir amca önde oluyor arkadali teyze "sıra bende" diyor.

sonrakinde kadının teki kapıyı kapatmış "yaklaşmayın çocuğumu keserim" diyecek gibi bakıyor. Arkadaki dayılar "hop hop sıra var" diyorlar.

Tabelada numaramız çıkana kadar uzaktan seyir halindeydik. 35 numara yandı ve yine hurraa hücuuummm alla alla allaaa... saldırı başlamış savunan doktor çok sabırlı bir insan evladıymış ki "lütfen" kelimesini hala kullanabiliyordu. Diğerleri "Lütfen" dışarıya çıktı. Sıra bizde olmasına rağmen odaya en son biz girdik. Diğerleri çıktıktan sonra doktor muayene etti röntgen çektirmemiz için bi kağıt verdi. röntgen çektirdik geldik. Doktora röntgeni göstermek için bizde rakiplerimizi ekarte ettik ve girdik oda ayrı bir maceraydı.

Sonunda çıkıp bi cafeye oturduk soluklanırken arkadaş dedi "Hastaneleri özelleştirmeye çalışıyorlar onun yerine Özelleştirme kafalarda yapılsa daha güzel olmaz mı?"

1 yorum:

Panda dedi ki...

Doğru tespit..Ülkemizde bazı sistemler çok iyi düşünülmüş ama iş uygulamaya gelince bir türlü düzen sağlanamıyor..bizim sorunumuzda bu..