11 Temmuz 2008

Milli Eğitim’in bütün müdürleri.....................

Bir kaç ay önce aynı gazetede (özgürkocaeli) yapılan haberde bahsediyordu tek tek okulların ve müdürlerin isimleri yazılıydı evde gazetede okumuştum. Şimdi yine aynı gazete haber yapmış toplantı yapmış müdürler mıkmık konuşmuşlar aha haber
Bende Habere hemen yorum yaptım her halta yazma isteği nerden geliyorsa habere girip altına bakın isterseniz : yorumlar

"örgütlenmesini tamamlayan ilk devlet dairesi "

ne kadar güzel yazıyor bizde okuyoruz. bütün imamları müdür yaptılar. yazık halimize

dedim. Elemanın biri hemen gider yapmış sinir oldum burayda yazmak istedim.

Ulan Öğretmenlik gibi mükemmel-kutsal-özendiğim bir mesleği bitirdiniz, sonra yok vekil öğretmen, yok ücretli öğretmen, yok sözleşmeli öğretmen ayağına bütün imamları soktunuz milli eğitime.
Bir ingilizce öğretmeni arkadaşım anlatmıştı Aydın'ın bir ilçesinde dağ köyünde öğretmenlik yapıyor. köye yanına bile gittim 2 defa. çok yoksul bir köy en görkemli bina okul onunda kanalizasyonu patlamıştı gittiğimde (ama ben kullanmadım hiç) Neyse bunların okula müfettişler gelecekmiş haber salmışlar. Müdür demiş "yedirir içiririz gene çeker giderler, planlarınız hazır olsun yeter". Al birini vur ötekine işte.
Gelen müfettiş Din kültürü öğretmeniymiş, arkadaş soru sorar filan diye bekliyormuş. müfettiş tahtanın arkasına, sıra altlarına filan bakıyormuş. Tabi arkadaş şaşkın sormuş "hocam hayırdır?" cevap "dağın başına kimse senin ne öğrettiğine bakmaz kızım, sınıf temizmi diye bakıyorum" demiş! oha lan hayvan sınıf temiz diye mi diye bakıyormuş. Kirli lan işte sen varsın eşşolusu.. Böyle insanlara küfür etmekte günah değildir ayrıca.
Gelelim başta haber demiştik işte sizin o müdürlerin o müfettişten pekte farklı tarafı yok sonunda olan; yeni çiçeği burnunda, ümitleri yeşermiş genç ve mesleğini seven öğretmenlere oluyor. Onlarda ümitsizliğe kapılıyorlar. mesela arkadaşım Sene sonuna doğru öğretmen lojmanında kalmasına rağmen içki içmeye başladı. Tamam içemez diye birşey yok ama kızın psikolojisi bozulmuş. Müdürü ayrı dert ona yalaka olan öğretmenler ayrı dert. Bana anlatıyor ben iyi ki orda öğretmen olarak bulunmamışım diyorum. Ne diyelim cemaatçiysen öğretmenin kralı oluyorsun...

Hiç yorum yok: