12 Kasım 2009

Aman doktor canım cicim doktor



Sinüzitten, her kışı burnumu çekerek geçiririm zaten.Sanki kışın beynime mukus dolar. bu kış bi halsizliktir gidiyor, bakalım ne kadar ömrümüz kalmış? diyerek doktora gittim. Eve hemen gidip yatabilmek için mahalledeki sağlık ocağına seyirttim. 10-15 dakika sürmedi bana sıra gelmesi. Devlet hastanesine gitsen sabah erken saatlerde gitmen gerekiyor, İzmit’te özel hastanelerde son zamanlarda devlet hastanesi gibi oldu tıklım tıklım. Ablamın hastanede çalışmasına ve gittiğimde hiç sıra beklemememe rağmen gitmedim. Hem taş hatunlar var hastanede ama en yakını tercih ettim.
Sıra beklerken arkadaşın abisi geldi o da rahatsızmış. Onun sıra numarası epey sonraydı. Ben doktorun yanına girdiğimde, bidibidi böyleyken böyle arkadaşım var o da rahatsız o da numara aldı o da gelse muayene etseniz filan ayağı yaptım. Sonra başkasının hakkını yemek ve hak yedirmek için teşvikten pişman oldum.
Doktor amca 40-45 yaşlarında, gözlüklü, ağzına bi maske geçirmiş. Gel evladım dedi. Anlattım derdimi eveett dedi uzun uzun. Monitöre bakan yüzünü bana çevirdi; tekrar söyler misin yavrum neydi şikayetin? İlk seferde anlamıyordur dedim anlattım. Sonra Arkadaşın abisine sordu , senin neyin var diye. Öksürük var şu var bu var dedi. Doktor, ee sana ne yazalım? dediği an trt de para filan dağıtılan şaka programındayız sandım. Reha abi bana bakıyor, ne diyor bu adam der gibi. Şurup iyidir dedim. Öksürük şurubu yazdım sana başka bişey yazayım mi diye sordu. Biz hala şaka filan sanıyoruz adam reçeteyi çıkardı. 1 ve 4 senin 2- 3 senin ilaçlar diyor. Biz saf saf bakıyoruz.
Yok yok 1-5 senin, dur bakalım. Ha 5 yok (üstünü karalıyor) 1 senin sana 3 ilaç yazmışız. Öksürük şurubu senin, tek yazmışız sana. Bi dahaki sefere artık sana bişey yazamadık.
İş için birer adet rapor kağıdı aldık nasıl doldurulacağını da bize sordu doktor bey.. Kalanını danışmadaki kızlar halletti. Onlara, bu doktor ne ayak dedik, gülüşmeye başladılar.
Şakaya maruz kalıp, para alamamanın hüznüyle boynun bükük eczaneye seyirttik. Eczacıya bu ilaçlar ne ilacı neye yarar diye sorduk, biri kas gevşetici çıktı. Eczacının tavsiyesiyle başka ilaçlarda aldım. Demekki doktor bizi ilaçları tanımaya teşvik ediyor diye düşündüm, evime gidip bi tarhana içip yattım..




2 yorum:

yazan dedi ki...

baskan ayı gribi filan olma? hem nasıl doktor bolum o ss

Dobrowski dedi ki...

adresi verebilirim git muayene ol