19 Aralık 2009

akıllı ol nasa!



mideme kıramplar giriyor 3 gündür. montaj, imalat, ofis arası gidip geiyorum sürekli. Beni gören yanına çağırıyor. Yeni bir makine ve benim çizdiğim ettiğim bir iş olduğundan, her türlü sorunda beni buluyorlar.
hatta o kadar boku çıktı mevzunun "kandıralı bey kolum ağrıyor, civatayı sıkamıyorum, gelip sıkar mısınız?" olayına giricez nerdeyse.
tamam eyvallah yapmadığım şey değil ama üst üste gelmeyin kardeşim. 30 kişi aynı anda bir şey söylüyor. o kafayla hangi mantıklı cümleyi söyleyebilirim?
ben oraya 10 yazmışım, adam gelip abi bunlar 9 olmuş, şimdi ne yapalım? diyor. sigarayı bırakmış olmama rağmen birşey dememdim. sabırlı adammışım.

teoride yapılanla, pratikte yapılan makine arasında epey farklar çıktı, bu projede. orasından aldır, burasını kaynattır derken tarzan imalata doğru gidiyoruz. ancak projeyi nasa yetkililerine göndermeyi düşünüyorum. onların bile çözemeyeceği bir makine bu. planlananla ortaya çıkan farklı oldu biraz. düşünsenize mühendisler oturmuş tartışıyorlar. bekleme süresini arttıran yarışma sunucusu gibi el çenede hayal ediyorum. "ne yapmışlar acaba?" belkide yapan kişiyi çağırırlar ödül vericez diye. sonra bütün çalışanlar birbirine "gelin gelin şu aptal türk geldi, biraz gülelim" diye herkesi toplayabilirler. ne var biz yaptık oldu! ben olmasam, yemekten sonra ağzını tişörtünün koluna sileceksin, ne pis adammışsınız.
çıkarın beni buradan. nöbetçileeerr!

Hiç yorum yok: