5 Ekim 2009

güzel yemek?

rahmetli dedem aklıma geldi. patatesin hiçbir türlüsünü sevmezdi "patates yemek mi be hadi ordan" diyen, uzun beyaz sakalıyla, kırmızı yanaklarıyla beni kendine hep hayran bırakmış biridir.
bigün ablam ne yapmış hatırlamıyorum bi yemek yapmış dedemin önüne getirmiş. dedem yerken ablam soruyor.

-dede nasıl güzel mi?

-yemeğin güzeli mi olurmuş. yemek yenir.

demiş. böyle bi diyalog sonrası ablam susup gitmişti.
hatta bigün ablam köyde kahve fincanlarının nerde olduğunu bilmediğinden (bide böyle bişey vardı köyde herşey saklanır veya saklamak için değil neden bilmem hep sağa sola sokulur onları babaannem dışında kimse bulamazdı)türk kahvesini çay bardağına koymuştu dedem neredeyse bastonunu ablamın kafasına indiriyordu..

ne kadar huysuz gibi görünsede bu anlattıklarımdan anlattıkları, yaptıkları bizi öyle severdi öyle bakardı. ekmek kızartır üstüne tereyağı sürer az biraz tuz serpip verir öyle yedirirdi bize. yediğim en güzel şey o olsa gerek. onun tadı bi daha gelmez..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Daha dün akşam bir kere daha söyledim; "Patates yemeği, yemek mi yaa?" dedim. Gerçi ben deden gibi patatesin her formuna karşı değilim ama o kıymalı patates yemeği denen şey kadar tırış yemek görmedim. Bir de yanında pilav ve ekmekle yemiyorlar mı? Karbonhidrattan soğutur adamı.

Dobrowski dedi ki...

:)
bende sevmem o dediğinizi kıymalı patates :) uydurmuşlar hakikaten öyle yemek mi olur. ama daha kötüsü için bkz: kıymalı yumurta nefret ederim hele askerde görür daha bi iğrenirdim

Adsız dedi ki...

Ay lütfen üzerine yumurta kırılan ıspanağı da unutmayalım, ıyy...

Dobrowski dedi ki...

aynen müge hanım üstünde kocaman bi yumurta görünce ıspanaktan soğurum. ama yoğurtlu ıspanak olursa dayanamam efendim.

Adsız dedi ki...

Yoğurtlu ıspanağı ben de seviyorum, zeytinyağlısı da güzel oluyor. Fakat asıl ıspanak salatasına hastayım; bir kere rüyamda yediğimi bile görmüştüm. :)

Dobrowski dedi ki...

ıspanak salatası ne oluyor ya ben hiç yemedimi bırak duymadım bile :)
semiz otu sarımsaklı yoğurt.. ımm

Adsız dedi ki...

Efenim, semiz otu dediniz, beni burada bitirdiniz, ona da ayrı hastayımdır. Ispanak salatası gibi ulvi bir lezzeti yaymak ise misyonumdur. İki türlü yapıyorum; kısaca hemen tariflerini vereyim. Hatta dün akşam ilkini yine yedim.

1. Ispanağı yıka, marul gibi doğra. Zeytinyağı, limon koy. Evde varsa İzmir tulum da rendeliyorum.

2. Ispanağın üzerine küçük, küçük doğranmış, kızartılmış bacon, toz parmesan, zeytinyağı ve balzamik sirke koy.