27 Mayıs 2010

Memleket meseleleri: Rögar kapakları


Küçükken çok masum şeyler gibi gelirdi bunlar bana. ninja kaplumbağalar orda yaşardı mesela. sıplintır usta hiç çıkmazdı bile. onların yaşadığı yer niye sorun çıkarsın di mi? öyle olmuyor işte, insanlar büyüdükçe sorunlar değişiyor.

Ankara Gazi mahallesinde bi taksicinin gazi mahallesindeki caddede kaç rögar kapağı olduğunu bilmesi, benim hadi be ordan sallama demem üzerine, çocuğumu keserim abi vallahi doğru gibisinden laf ettiğinde kafama dank etti aslında bu sorun. o zamanlar ne arabam var ne kapağım içine düşecek yeğenim.

"Kanalizasyona bir can daha" , "küçük ayşeyi kaybettik" gibi haberleri her 3-5 ayda bir görmemize rağmen kılımızı kıpırdatmıyoruz. bide aç insanımız bu kapakları çalıp satıyor demiri para eder diyerek. bi rögar kapağının çalınmasına engel olamayan belediyeleri öpüyorum. ayrıca eşek yüküyle dökümden yapılıyor çok ağır oluyo bazıları iyi para edebilir.

Şu kapakları yol artasına yapabilmek için elinden geleni yapan bi sürü mühendis çalıştıran devletimize hayır hasenat ektedir. arabalarında ağzına sıçmaktadır bu kapaklar. bu sıcakta nerden aklıma geldi dersek bende bilmiyorum..

1 yorum:

Robaggio dedi ki...

Abi rögar kapağı mevzusu en çok bana dokanır :)
Bu işe girinceye kadar benim için de sadece Ninja Kaplumbağalar'ı ifade ederdi bu kapaklar ama sonradan anladım ki üstündeki asfaltlar kadar değerliymiş köftehorlar hatta iletişim açısından bakarsak hayati bir öneme sahipmiş ve aslında bizim düşündüğümüzün tam tersine bu kapaklar ne kadar yaygınsa ülke o kadar gelişmiş demekmiş, malum altyapı o kadar sağlam anlamını taşıyo.
Amma ve lakin dediğin gibi insanların ölümüne yol açanlar, üç kuruş için çalınıp satılanlar, yoldan aşağı kotta veya yüksekte olanlar ancak bizim gibi ülkelerde olur :))
Yenileri tırnaklı ve demir yerine kompozit malzeme kullanılıyo, hem daha sağlam hem çalınma riski yok..
He bir de bizim fiberlerin geçtiği menhollerde o demir kapakları açma mevzusu var ki sorma gitsin resmen ağzıma zıçılıyo, bir senede fıtık oldum hesap et gerisini :)))