27 Haziran 2008

Rulman Seminerinin Katkıları


SKF in düzenlediği "RULMAN SEÇİMİ VE ÖZELLİKLERİ -rulman bakım ve teknikleri" başlıklı seminere katıldım. Makina Mühendisleri odasına teşekkür eder Skf e "reklam kokan hareketler" derim. Rulmanlar hakkında zaten bildiğim genel bilgileri verdi anlatıcı tombik abimiz. Bakım teknisyenlerini yollamış fabrikalar. Ülkemizde imalatlar gibi bakımlarda "tarzanca" yapılıyor. "Rulman 110 derece sıcaklığa getirip mile öyle takılır" başlıklı bi vdeo izledik 2 adamun rulman takışını gösterdi. biri bizim işletmelerde yapılan gibi çekiçle vurarak tarzanca yapıyor. diğerinde rulman takımları var.

uygun olanı 110derece ancak bizim işletmelerde rulmanı kızgın yağa sokup 60-80 dereceye kadar ısıtılır. Neyse rulmanın ağzına sıçsalarda iyi kötü çakıyorlar. Gelelim bi teknisyenle konuşmacının arasındaki diyaloga :

Konuşmacı: İşte bu genelde yapılan yanlış

Eleman: Hocam bizde böyle yapıyoruz ama hiç böyle olmuyor.

K: (gülerek) ee nasıl oluyor

E: hocam bizimki iyi ısınıyor 80derece filan

K: peki yerine oturtmada sorun olmuyormu nasıl ölçüyorsun?

E: Hocam ben onu parmağımla ölçüyorum (serçe parmağını göstererek)

K: peki böyle devam

ulan biyonik adam mısın, roboengineer mısın (robocup hesabı) nasıl insansın 80 dereceyi serçe parmağıyla ölçen adam gördüm ben. Hayat insana neler öğretiyor. Abiyle fotoğraf çekilecektim ama seminer sonrası hocayla hala tartışıyordu bekleyemedim

Hiç yorum yok: